Meniti Kasih

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu(Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat.Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Hendaklah mereka itu memenuhi perintahKu dan beriman kepadaKu, agar mereka memperoleh kebenaran" (2:186)

gelak kecil

huh, sudah lama tak update blog.

dah abes khatam tgk blog dan facebook semua yg dirindui.. aduh rindu betul kat sahabat2. Allah je yg tahu betapa rindu kat diorang.

dalam banyak2 perasaan, perasaan saya ter tune kepada lagu seribu tahun by imran ajmain dan a thousand years nyanyian omputih. hish, sungguh tak islamik. masakan tak, bila pulang ke rumah je, lagu a thousan years tuh, berkali-kali sampai thousand times aku terdengar. rasa nak cabut je telinga... hoho. ekstrem di situ.

how funny... then, i read a post on my bestfriend's blog. mahu gelak kecil sb mesti dia tulis satu post tu sb aku pi mesej dia ckp aku pening pikir soal jodoh. hahaha.. gelak kecil bertambah sikit.

apa2 pun post tu memang bermakna. tapi ada salah faham sikit kat situ. masa aku msg dia tu, patut la tak berbalas, rupa-rupanya balas pakai blog. yg aku pulak tak baca. hehehehe. ye lah masa tu pening sb dah kena tanya sampai dua kali. dan dua kali tu, terkontang kanting sorang2. tak tau nak jawab, tak tau nak pikir macam mana. last2 dua kali aku tolak. haish... nak kesian pun, aku lagi kesian. pening aku pikir siang malam....

dan semalam, mama pulak buat aku gelak lagi. aku bertanyakan bila nak siapkan rumah baru? buat kat mana, kan nak buat rumah besar sikit, senang nanti nak kenduri... terus mak aku buat soalan cepumas dia... "orang mana? orang kedah ka?"

haih la mak aku ni pun dah kempunan ke nak tgk aku kahwin... geleng2 kepala... pening bertambah lagi....

0 comments: