Meniti Kasih

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu(Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat.Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Hendaklah mereka itu memenuhi perintahKu dan beriman kepadaKu, agar mereka memperoleh kebenaran" (2:186)

barang perhiasan dunia... katakan TIDAK...


astagfirullah

aku memohon ampunan dan rahmat dariMu ya Allah.. tidaklah aku akan teguh berdiri di sini tanpaMu ya Allah

mungkin ini jalan yang aku nampak menuju kepadaMu..

tetapi apabila ku terbacakan ayat ini

"Barang siapa menghendaki kehidupan dunia dan perhiasannya, pasti Kami berikan (balasan) penuh atas pekerjaan mereka di dunia(dgn sempurna) dan mereka di dunia tidak akan dirugikan" (Hud:15)

"Whosoever desires the life of the world and its glitter, to them We shall pay in full (wages of) their deeds therein, and they will have no diminution therein." (Hud:15)

pd mulanya, saya merasakan.. oh baik jugak Allah eh.. sbb nak bg kalau kita berusaha.. ok tapi ayat yg menyusul kemudian;

"Itulah orang-orang yg TIDAK memperoleh sesuatu di akhirat, kecuali neraka, dan sia-sialah di sana apa yg telah mereka usahakan(di dunia) dan terhapuslah apa yg telah mereka kerjakan" (Hud: 16)

"They are those for whom there is nothing in the Hereafter but Fire, and vain are the deeds they did therein. And of no effect is that which they used to do" (Hud:16)


Ya Allah, ampunilah dosaku jikalau aku tersalah qiblat... hanya padaMu aku berserah segalanya. Ampunilah dan terimalah ibadat hambaMu yg hina ini ya Allah.. tidaklah dunia ini menjadi matlamatku melainkan Kamu.



Allah sahaja yg mengetahui isi hati sama ada ia dizahirkan atau pun tidak.. Allahualam

p/s: teringat kat pak cik guard tadi. Alhamdulillah, tak sangka dpt tazkirah dr pak cik tu.

0 comments: