Meniti Kasih

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu(Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat.Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Hendaklah mereka itu memenuhi perintahKu dan beriman kepadaKu, agar mereka memperoleh kebenaran" (2:186)

hina

dadaku sesak
sesak sungguh
takut, cemas, cuak
apa yg telah kulakukan selama ini
aku rasakan aku lah sehina-hina hamba Mu... hina sungguh diri ku ini
ya Allah, kurniakanlah aku taufiq utk menggagahkan diri ini....

2 comments:

InsyaAllah, Yati. Allah tidak pernah meninggalkan Yati. Dia Maha Pengampun, Maha Penyayang dan Maha Mengetahui segala isi hati.
Semoga jiwa Yati kembali tenang. Dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang.
Banyakkan istighfar dan bersabar...
=)

 

jazakillah auni.
sungguh hati ini kurang tenang lately. hati ini sudah kotor mungkin... sbb tu tak tenang.