Meniti Kasih

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu(Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat.Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Hendaklah mereka itu memenuhi perintahKu dan beriman kepadaKu, agar mereka memperoleh kebenaran" (2:186)

Ramdhan dah pergi

Salam to all

cepat sungguh Ramdhan dah pun habis... sedih.. bulan itu pergi meninggalkan aku. sungguh tak dinafikan Ramdhan kali ini memang bermakna bagiku. mungkin bukan yg terbaik. kerana aku ingin menyimpan harapan bhw aku akan bertemu dgnnya semula dan dgn lebik baik lagi. aku tak nafikan ianya amat bermakna buatku. aku masih lagi ingin menyimpan azam, mungkin utk meningkatkan lagi reformasi tidurku, ibadah ku.. sprt kata2 seorang sister. Ramadhan lah madrasah beliau membuat reformasi mendapat kan kekuatan. langkah dan matlamat beliau menjadi lebih kuat, lebih terfokus. kagum dan cemburunya aku pada dia!!

Ramdhan berlalu, membawa semua yg indah2 belaka. sunggguh dalam bulan itu aku rasakan yg lain dari yg lain. Alhamdulillah, terima kasih Tuhan. jika umur ku masih panjang, aku mohon padamu utk menikmati Ramadhan dgn lebih baik dari kali ini!

0 comments: