Meniti Kasih

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu(Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat.Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Hendaklah mereka itu memenuhi perintahKu dan beriman kepadaKu, agar mereka memperoleh kebenaran" (2:186)

marah

ok... pengalaman hari ini ialah kena marah...

memg x ske kena marah.. but, kite kena hadapi bende2 nie... kalau x, cmne nk belajar kan..
td tolong mama kt dapur(wuu).. then kena gune blender, pastu kena marah sbb x reti nak letak bekas die atas tempt nk blend tu.. haha.. harap faham ayt saya.. kemudian... rase sedih pun ade.. pastu sakit ati pun ade... tp kena la belajar menghadapi nye..

pengalaman f5

mase tu final worc kt ssp... dh habes perform utk final.. then happy sgt la kan.. tu la org kate kalau hepi sgt x baek utk kesihatan .. haha.. whatever...

then, kena pack utk balik.. mase tu cikgu zul x specify bile waktu nak bertolak.. sbb boys dr sas dh packed awal2 pagi tue..

after final, kwn citot nk jumpe.. mase tu teman la kejap.. tp lapar sgt sbb breakfast x mkn sgt... pastu tggu punye tunggu baru lah dpt makn.. lepas makn naik dorm.. tgk sumer org dh kelam kabut kemas sbb cikgu zul dh mengamuk.. mase tu kemas brf mcm x cukup kaki tgn..
akibatnye, jadilah org terakhir yg naik bas....

cikgu zul pun ape lg... hmmm denda la kitorg... kt depan pintu bas, ketuk ketampi...
malu yg amat sbb bas2 sekolah lain pun ade kt situ... tp bdk sek sendiri x nampak sbb diorg dlm bas.. dh sakit hati tu, naik la bas.. xde tempat so terpakse dok sebelah bdk junior dan tempak tu memg strategik sgt! kiri cikgu zul, belakang seat tu... huh... malu gak sbb nanges pun die nmpak...
haha

nak dijadikan cite... dh nk kt smpai taiping kot... bas berhenti jap kt r&r.. aku x keluar sbb xde mood la katekan... xde org perasan pun.. hehe.. pastu dh gerak tu.. cikgu zul yg dh beli mcm2 jenis buah offer buah kt aku.. mula2 aku kate xnak.. tp die kate : "ala, jgn la kamu merajuk lame2 dgn cikgu.. mcm la cikgu xtau.. nah amik la".. pastu aku pun amek semata2 xnak dia jauh hati..

2 3 hari lepas tu... time rehat....
mase tu aku ade byk keje nk wat... jumpe mr.goh, photostat sth kt koop, jumpa cikgu sac..dan semua ni aku kena buat dlm mase 30 minit recess time sbb lepas recess ade kelas dgn mr. goh... dan utk kelas dia x bleh lewat walau seminit...
on the way nk pegi koop tu, cikgu zul tahan dr luar bilik muzik.. katanya, nak jumpe sekejap..
dalam hati dh boleh agak kenapa dia nk jumpa.. pastu aku ckp la x boleh sbb sgt rushing mase tu..aku bg tau dia semua bende yg aku kena bt tu, tp die ckp kejap aje..
aku pun rush la kejap ke koop.. then jumpe die...

yati: assalamualaikum...(kt pintu bilik muzik)

c.zul: w'slm.. masuk...(tgh main piano...then berhenti)

(yati masuk pelan2..eheh..dgn penuh gemalai)

yati: kenapa cikgu nak jumap saya?

c.zul: saya nak jumpe pasal hari tu.. saya bkn ape.. xnak awak pendam dlm hati lama2..

yati:(alamak.. pasal ni jugak ke.. kenapa la bukan pasal band...-dgn muke serius-)

c.zul: ...saya nak minta maaf kat awak la.. saya tau awak kecik hati dgn saya hari tu.. tapi saya memg nak disiplinkan kamu.. saya harap awak x simpan benda ni sampai bila2..

yati: xpe cikgu.. saya faham.. saya dh lupa pun... (mcm sebak sket mase ni)

c.zul: saya btul2 ni.. xnak awak simpan dlm hati...0-0 ye

yati: xpe cikgu saya maafkan.. lagi pun memg salah saya jugak

pastu abes la perjumpaan... aku x ingt cmne aku ckp nak keluar.. hehe..
tp memg aku lewat ke kelas pun.. kena denda la jugak..

moral of the story: sabar time kena marah, pandai2 nak maafkan org.. kena pandai handle situasi yg janggal, hargai mase....=)

0 comments: