Meniti Kasih

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu(Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat.Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Hendaklah mereka itu memenuhi perintahKu dan beriman kepadaKu, agar mereka memperoleh kebenaran" (2:186)

mode seperti latest post dlm 'Kehidupan satu perdagangan"

Jazakillah ya ukhti utk post itu. sangat mengena dgn diriku skrg.sila klik untuk membacanya

sgt terkesan dgn doa beliau, ‘ Ya Allah, persaksikanlah. Aku telah bekerja sedaya upayaku sewaktu hidupku. Maka anugerahkanlah aku kerehatan di sampingmu.’.

kudrat ku dan masa yg ada sgt suntuk. Jam pasir sedang berjalan dan sedang kuusaha semampu yg boleh kerana agama itu tidak memberatkan dan ada hadis yg mengatakan beramallah dgn setakat yg termampu (afwan sanad tidak ada kerana kawan pakistani yg meng'share' nya.)

Tetapi aku cuba untuk melepaskan satu tanggungjwb untuk fokus kepada D&T ini, namun, apakan daya, Allah masih tidak membuka jalan keluar darinya.

ya Allah, Engkau tidak akan membebani kalau Engkau tahu aku tidak mampu, tetapi berikanlah kekuatan luar biasa yg sprt Engkau berikan pada Rasulullah ya Allah. Semakin byk kekangan datang bersama kesempitan dada yg terbit dari ketidakikhlasan, ampuni ku ya Allah. Mana mungkin aku mengharapkan keajaiban kerana aku belum all-out sehingga darah juga kukorbankan. bak kata seorang brother "there is always a solution to it". Malu sungguh kerana terlalu gopoh dalam membuat keputusan, sgt muda kan? hehe. But then they didnt now my other commitment as well. Masalah2 lain.

Ya Allah, bukakanlah jalan penyelesaian yg terjangkau dlm penaMu, aku memohon...

0 comments: