Meniti Kasih

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu(Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat.Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Hendaklah mereka itu memenuhi perintahKu dan beriman kepadaKu, agar mereka memperoleh kebenaran" (2:186)

tak sangka

Tak sangka hang dah tak ada walaupun aku dah lama terima hakikat tu dan melepaskan memori-memori lalu
Tak sangka aku pernah berbaik dengan hang walaupun masa tu hang kerja dok buat lawak MBB nak bagi kami semua gelak
Tak sangka dulu hang pernah duduk, buat kerja sama-sama dan bertanya bila masing2 tak faham buat kerja lab
Tak sangka hang orang yang bertimbang rasa, bila orang lain semua pakat gelak kat aku dalam lab.. hang saja yg diam
Tak sangka dulu aku selalu berprasangka dengan hang sebelum aku kenal hang
Tak sangka aku akan teringat lagi kat hang bila aku nampak kawan baik hang kat lab..
Tak sangka bila tertengok gambar hang kat blog kawan-kawan hang, aku rasa hang macam masih ada lagi kat sini
Tak sangka pulak bila ada saja yang sebut pasal hang, mimpi nanti ada saja karakter hang masuk sekali.. mungkin syaitan..hmmm
Tak sangka penghargaan hang terhadap rakan-rakan hang sgt DIHARGAI pula kini
Tak sangka pemergian hang membuahkan beribu muhasabah, perubahan dan jentikan rasa di jiwa-jiwa yang sudah tandus kering melupai Tuhan
Tak sangka sampai begitu sekali......

Rest in peace, a friend of mine. Semoga Allah mengampuni dosa-dosamu, dan sentiasa melimpakan rahmatNya ke atasmu, Afif Asyraf

p/s: I have a picture of you yg dpt dari Sir Suhaizal, tapi sudah terdelete. mungkin aku akan retrievenya dari documents Monash dan beri pada kakak hang. I know she is the top in the list of names who misses you a lot.

Tak sangka akan ada post lagi berkenaan hang setelah sekian lama terlupa sat pasal hang

0 comments: