Meniti Kasih

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu(Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat.Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Hendaklah mereka itu memenuhi perintahKu dan beriman kepadaKu, agar mereka memperoleh kebenaran" (2:186)

masalah menulis dan membaca

peeps

currently sedang membaca Haza Deen(said Qutb).. what a book. Sangatlah best, dan mengetuk jiwa(ah, kau ni yati asal baca je ketuk jiwa?) hehe.

actually i tried blogging a couple of times today, but halfway typing i decided to just saved the posts as drafts. ahah.. posts? ada dua je okkay.. sedang mengalami kebantutan bahasa dan penulisan. aiyark camna ni. nanti dah masuk sem kena menulis scientifically and scholarly pulak tue! tenang yaaaa.. that's all dunniah and insyaAllah Allah permudahkan...

itu menulis.. gimana dgn bacaan anda? aaaa... sgt lembab... sgt sedeh. sgt pelik... tapi as a cheers dan penaik semangat saya nak sindir diri saya ok..

Yati, kalau kau dulu boleh baca buku Harry Potter sampai tido lewat bener di malam hari tu kenapa skrg tak bleh? You can do it babeyh!
Yati, kalau dulu kau bleh suka-suka berangan nak khatam itu ini, dan melakukannya kenapa skrg tidak?Go go Yati....
Yati, kalau dulu suka sgt gelak dan bersemangat dari baring tiba2 terduduk. dari duduk tiba2 berdiri. atau tiba2 menangis. atau tiba2 semangat gila... smpai tak boleh tido.. Cepat kembalikan semangat itu!!!!!

GO Yati GO

hmm.. buku oh buku. Sebelum cuti, saya berangan2 tinggin utk habiskan banyak-banyak-banyak buku. Ok. saya tau.. lemah BM so saja exaggerate smpai kata ganda tu jadi triple. Sebab saya imagine banyak tu like loads of it, a rack of books. haha imagine dat. what a freakssss and nerdy I am. but I like. I like. tolonglah faham sapa2 yang tak suka buku, byk nya anda rugi... =p promosi kempen membaca kejap tapi gaya mak nenek sket okkay.

Coret2 kisah adik oh adik

Hari ini, selepas memberi ceramah pjg lebar pd adik, tiba-tiba adik...

"Nanti bila adik dah habis baca buku yg adik dh beli, adik nak baca buku akak boleh?"
"yg mana dik?"
"Ala, yg semua2 tu la. Semua buku2 akak nmpak best. Umar ke, Abu Bakar ke. Semua2
la."
"ok"

Adik, tolonglah jadi geng dgn akak......=)

p/s: sedikit sandiwara yg dicoret adalah sbhgn diari sebenar. aha.. saya start menulis diari semula. tp tak rajin sgt la. dulu pun tak rajin juga