Meniti Kasih

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu(Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat.Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Hendaklah mereka itu memenuhi perintahKu dan beriman kepadaKu, agar mereka memperoleh kebenaran" (2:186)

menangislah kegembiraan

Bismillahirrahmanirrahim

Subhannallah Alhamdulillah Allahuakbar!

Ya Allah, tak dpt nk gmbarkan perasaan best ni! dgn sukanya saya memberitahu, bhw saya sgt suka jikalau org yg dkt di hati, dan selalu di sekeliling sy,apatah lg yg mengalir darah daging yg sama terkesan dgn tarbiyyah dan mahu berubah! Allahhuakbar, gembira tak terkata, kerana sprt doa yg selalu ku kirimkan telah termakbul walaupun aku cuma daie kerdil di muka bumi ini...

Alhamdulillah.. ikhlas dlm melaksanakan syahadah dlm perbuatan dan akhlak pasti ada ganjarannya dari Allah. bukan dari manusia... slalu dipesan2, dibaca melalui hadith2 dan kini aku yakin itu. Dakwah melalui akhlak Islam mungkin kita tidak nampak dlm masa yg dekat atau ketika kita masih hidup. ingatkah kisah Rasulullah menyuap wanita tua Yahudi di pasar setiap hari? MasyaAllah.. cerita itu sgt2 kusukai kini!

Semoga diriku sentiasa menjaga hubungan dgn Allah dgn lebih baik lagi... aminnnn

p/s:sepertinya aku mahu menangis sepuas2nya. tak sabar menunggu next sitting usrah

0 comments: